Thom en Sharon van Zaply’s:
“Het welzijn van dieren staat bij ons voorop.”
Zevenbergen is sinds kort een nieuwe onderneming rijker! Na veel ervaring op te hebben gedaan in de detailhandel en na drie jaar verkoop van Kivo Petfood besloten Thom van Santbergen en Sharon Lohmann in het diepe te springen en hun eigen dierenwinkel te openen aan de Noordhaven. Gedreven door hun liefde voor (de verzorging en voeding van) dieren en met veel dromen voor de toekomst. Wij vroegen ons af wie deze ambitieuze ondernemers zijn.
Wie zijn jullie en wat is de naam van de onderneming?
Wij zijn Thom van Santbergen en Sharon Lohmann, de naam van onze onderneming is Zaply’s Dierenverzorging. Die naam is afgeleid van onze Staffordshire-bullterriërs Zap en Marly.
Welk product of dienst bieden jullie aan?
Een ruim assortiment voor honden, katten, knaagdieren, vogels en vissen. Zoals dierenvoeding, voederdieren en insecten, verzorgingsproducten, supplementen, riemen en tuigjes en overige accessoires. Maar we bieden ook voedingsadvies en we hebben een dierenapotheek. Ook zijn we een Homerr afgifte/ophaalpunt. Veel mensen weten het nog niet, maar wij bezorgen ook aan huis. Mocht het niet uitkomen om langs de winkel te komen, of lukt het je niet om die zware zakken voer of dozen vlees te tillen, dan bezorgen we dit graag bij je thuis.
Wat heeft jullie ertoe gedreven zelfstandig ondernemer te worden?
Na bijna 12 jaar onder de vleugels van de in Zevenbergen welbekende Ruud van Steen (Phonehouse/ConnectTotaal) gewerkt te hebben, waar ik veel heb mogen leren over de detailhandel/retail, was dit het juiste moment om dit avontuur aan te gaan.
Sinds wanneer bestaat de onderneming en hoe is de onderneming in de loop der jaren veranderd?
Sinds 3 jaar verkochten wij, naast onze huidige banen, producten van Kivo Petfood vanuit onze garage. Anno 2024 is onze dierenwinkel aan de Noordhaven geopend en vanuit hier kunnen we een veel ruimer en completer assortiment aanbieden.
Wat voegt jullie onderneming toe aan Zevenbergen?
Sinds een paar jaar had het centrum geen dierenwinkel meer, wij vullen dit gat graag op en vanuit hier hopen wij alle huisdierenbezitters te kunnen helpen met onze producten en adviezen. Het welzijn van de dieren staat bij ons immers voorop.
Wat maakt jullie onderneming bijzonder?
Het persoonlijk klantcontact. Samen proberen we de klant zo goed mogelijk te helpen aan het juiste product. Zelf leren we nog iedere dag bij door met onze klanten in gesprek te gaan. Ook wanneer we iets niet standaard in de winkel hebben, kunnen we de klant hier nu wel aan helpen via onze groothandels.
Waar zijn jullie het meest trots op?
De ontwikkeling van onze onderneming. Nadat we een korte periode van verbouwen en inrichten achter de rug hadden, hebben we met trots stilgestaan bij het eindresultaat. Laat iedereen maar komen!
" Wij hopen huisdierenbezitters te kunnen helpen
met onze producten en adviezen"
Het welzijn
van dieren
staat bij ons
voorop
Wat maakt Zevenbergen tot dé plek om te ondernemen voor jullie?
Het is bekend terrein voor ons, veel bekende gezichten die onze winkel bezoeken en een praatje komen maken. Vanuit hier bezorgen wij ook onze bestellingen in omliggende dorpen, maar ook Etten-Leur, Breda, St. Willebrord, Teteringen en zelfs Strijen is voor ons niet te gek.
Weet de Zevenbergenaar jullie onderneming goed te vinden?
Onze start is zeker naar tevredenheid, ondanks dat we pas een aantal maanden open zijn, weten de mensen ons al goed te vinden. Dit mag van ons natuurlijk altijd beter! We zijn nog bezig met het ontwikkelen van een huis-aan-huisflyer en ook de mond-op-mondreclame begint zijn vruchten af te werpen. We hebben nu bijna 1000 volgers op onze Facebookpagina. Voor iedereen die dit leest: volg onze pagina ook en blijf op de hoogte van onze acties, aanbiedingen en leuke weetjes!
Wat zijn jullie plannen en uitdagingen voor de toekomst?
Ons doel is om ooit een winkel te openen met een grotere oppervlakte, om er een complete dierenspeciaalzaak van te maken. De droom is om dit in het centrum van Zevenbergen te kunnen realiseren met het liefst een woning eraan vast. Wie weet valt dat ideale plaatje voor ons in de toekomst een keer samen.
Wie is jullie droomklant?
De klant die een probleem heeft met de voeding van zijn of haar huisdier. Wanneer we door aanpassing van voeding/supplementen en advies er voor kunnen zorgen dat de problemen van de viervoeter zijn opgelost, beschouwen wij dit als onze droomklant!